Odkrywanie tajemnic na bezludnej wyspie -poszukiwanie skarbu- Dzień drugi
16.07.2013r. WTOREK
Streetworkerzy: Anna Chyła, Aleksandra Radaszkiewicz
Wolontariusze: Agata Nowicka, Ewelina Chmielewska, Małgorzata Jakubowska, Bożena Iwańska
Nad całym projektem czuwa koordynator a zarazem prezes fundacji Piotr Nosarzewski .
Temat: Odkrywanie tajemnic Bezludnej Wyspy
- 9:00-9:40- Sprawdzenie listy obecności, zapoznanie z planem dnia i rozpoczęcie zajęć. Prace twórcze dzieci techniką- farby olejne, pastele, farby witrażowe- do wyboru- ćwiczenia w "rozmalowaniu" Dla chętnych zorganizowano gry i zabawy stolikowe.
- 9:55- Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się poza obszarem siedziby fundacji. „Poszukiwanie skarbów” – podchody.
Dzieci zostały podzielone na dwie grupy z dwoma opiekunami.
1. Opiekunowie : Anna Chyła , Ewelina Chmielewska; dzieci : Oliwier, Wiktoria, Paweł, Kacper
2. Opiekunowie: Aleksandra Radaszkiewicz, Agata Nowicka; dzieci: Sandy, Wiktor, Kamil
Trasa podchodów obejmowała 5 punktów gdzie czekali wolontariusze z zadaniami do wykonania.
Wolontariusze na punktach:
1. p. Beata Kowalska
2. Paweł Lewandowski
3. p. Halina Rączkowska
4. p. Małgorzata Jakubowska, p. Bożena Iwańska
Trasa : Siedziba fundacji ul. Dojazd 13-> pomnik Władysława Broniewskiego -> pomnik marszałka Józefa Piłsudskiego-> katedra-> tarasy.
Za każde dobrze wykonane zadanie dzieci otrzymywały puzzel. Na końcu trasy odbyła się bitwa na papierowe kule. Po sprzątnięciu dzieci szukały skarbu gdzie znajdowały się batony i gumy.
- 12:10- Powrót do fundacji i poczęstunek ( drożdżówki, sok, ciastka)
- 12:35 Klejenie puzzli zdobytych za dobrze wykonane zadanie podczas podchodów. Wybór i nagrodzenie osób, które wykonały najlepsze i najśmieszniejsze figury w zabawie „Posągi” , Wiktoria i Paweł otrzymali drobne nagrody
- 12:50- Dzieci wykonywały przedmioty codziennego użytku z masy solnej. ( 1kg mąki, 1kg soli) Dzieci grały w darta przed budynkiem fundacji.
- 14- odbiór dzieci przez rodziców/ dziadków.
Cele zajęć:
1. praca w grupie
2. umiejętne rozwiązywanie zagadek
3. poznawanie topografii miasta Płock
4. kształcenie sprawności manualnej
5. doskonalenie wyobraźni przestrzennej
6. umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach
7. orientacja w terenie
8. wzmacnianie swojego poczucia wartości przez otrzymywanie pochwał i nagród za pracę i zaangażowanie
9. edukacja poprzez zabawę