"Pląsy, gry i zabawy muzyczne"
• rozbudzenie u dzieci świadomości muzycznej
• rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej
W dniu dzisiejszym przed uczestnikami było do wykonania kilka zadań
Uzupełnij zdania wyrazami - hip, akompaniamentu, raz.
Rap, to nic innego jak melodyjne słowa _ _ _ (pierwsza litera do ułożenia hasła) wypowiadane i znowu od nowa. Rytmiczne mówienie, co nam w duszy gra do _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ (szósta litera do ułożenia hasła) , gdzie instrument sam gra. Rap jest rytmiczny i rozrywkowy często nazywany– gatunek _ _ _ (trzecia litera do ułożenia hasła) hip hopowy
Z zaznaczonych liter (w nawiasie) ułóż hasło: _ _ _
Kolejne zadanie
Napisz jakie znasz piosenki o charakterze wesołym i smutnym. Podaj po 2 tytuły. W tym zadaniu uczestnicy wykazali się dużą wiedzą znajomości piosenek CHARAKTER WESOŁY:
„We are family” SISTER SLEDGE
“Macarena” LOS DEL RIO
“Mam tę moc” COVER Z BAJKI KRAINA LODU (POLSKA WERSJA Katarzyna Łaska)
„Drobnostka” IGOR KWIATKOWSKI (POLSKA WERSJA – BAJKA VAIANA)
Nie płacz Ewka,
Zuzia lalka nieduża,
CHARAKTER SMUTNY:
“Someone like you” ADELE
“Dwie bajki” VIRGIN
“My heart will go on” Celine Dion
“Kolorowy wiatr” EDYTA GÓRNIAK (POLSA WERSJA – BAJKA POCAHONTAS)
„Little do you know” Alex and Sierra
Halleluja,
Cztery słonie.
Zadanie muzyczno-plastyczne wiem ze lubicie rysować, malować. W tym zadaniu liczę na kreatywność której wam nie brakuje. Bawcie się dobrze tym zadaniem.
Muzyka barwna jak motyle
Zabawa polega na słuchaniu muzyki (kilka fragmentów różniących się między sobą barwą, nastrojem itp.) i dobieraniu pasujących do nich kolorów.
Następne zadanie to w przedstawionych zdaniach należy odszukać pojęcia muzyczne, okazało się bardzo łatwym zadaniem. Uczestnicy nie mieli problemu z wyszukaniem pojęć (gama, gitara, kapela, nuta, takt, opera,
1. Olga ma swojego psa.
2. Ten dom długi taras.
3. Z okna wypadła wielka pelargonia.
4. Danuta poszła do kina.
5. Tak trzeba uczyć się, by mieć same piątki.
6. Na działce tata wysiewał koper a mama buraki.